tisdag 8 januari 2013

Hon gör det igen!

Det ska nog bli något av detta! Nu har jag inte skrivit färdigt min text, men jag har allt kommit en bit på väg. Jag skulle vilja ha en föreläsning av Jan Björklund/annan politiker där vi elever som är intresserade av att förstå varför skolpolitiken reformeras som den gör får reda på det.Ska maila någon om det tror jag!

Jag köpte världens mest användbara sak igår! En mekanisk märkmaskin, sjukligt bra att ha! Det blir sån fin 
text att jag blir lycklig. :) 

För alla ni som också vill ha en så finns det att köpa på granit. Men det är rätt hemligt, man måste fråga vid disken om de säljer sådana. Först läser de av kunden, ser om man är i riskzonen för att hitta på något fuffens med denna märkmaskin. Om man ser ut att vara hygglig ut tar de fram en maskin ur en tunna bakom disken, gömd i en brun papperspåse för att ingen ska ana innehållet. Så betalar man 199 spenz och smyger ut bäst man kan. Till mig sa expediten med gravallvarlig röst "se till att inte märka hela lägenheten bara". 

När jag väl var där tänkte jag inte på dramatiken kring denna apparat. Jag blev glad för att de faktiskt sålde maskinen som ryktet sagt och sedan tyckte jag att det var roligt att han trodde jag bodde i lägenhet när jag bor i ett hus så långt ifrån lägenheter man kan komma. Lägenhetstjej liksom, det trodde jag inte! Som när man måste visa leg för att man ser ung ut. Men nu i efterhand förstår jag att det var någonting speciellt med försäljningen av dessa märkmaskiner. Kanske skapar de någon form av beroende, vad vet jag? Tiden lär utvisa. 

Annars ska jag sova nu och tagga morgondagen för den kommer bli trevlig! 

Solong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

:)